auktwz

۲۸ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

تولد موش‌های حاصل از والدین هم جنس؛ آیا انسان ها مورد بعدی خواهند بود؟

پژوهشی جدید باعث شده‌است که جمله‌ی برای وجود یک فرزند باید یک مادر و یک پدر وجود داشته‌باشد، زیر سوال برود!منبع

۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

فعالیت جسمانی مغز مبتلایان به آلزایمر را پاکسازی می‌کند

براساس پژوهش جدید، تمرینات فیزیکی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، با افزایش رشد و تکثیر سلول‌های عصبی، حافظه را بهبود می‌بخشد.منبع

۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

تکنولوژی، راه نجات انسان در برابر گرمایش زمین

 در‌حالی‌که «اقتصاد سرمایه‌داری» ما را در ورطه‌ی فجایع اقلیمی گرفتار کرده است، «تکنولوژی» و «آگاهی» می‌تواند راه نجات را به ما نشان دهد.

منبع
۲۸ مهر ۹۷ ، ۰۱:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

نرخ دلار نباید بیش از ۱۰ هزار تومان باشد

رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از ارز کشور در سامانه‌ی نیما تامین می‌شود اعلام کرد بر اساس محاسبات، نرخ دلار نباید بیش از ۱۰هزار تومان باشد.

منبع
۲۷ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

قطره اشک انسان را زیر میکروسکوپ ببینید

 

به گزارش خبرآنلاین، بارکر از دپارتمان پاتولوژی و هنر دانشکده پزشکی جان هاپکینز، به دلیل گرفتن عکس از یک قطره اشک انسان با زوم 5x این جایزه را از آنِ خود کرد.{لینک}

امسال چهل و چهارمین سال برگزاری مسابقه موسوم به Nikon Small World Photomicrography Competition بود که برگزار شد.

قطره اشک انسان را زیر میکروسکوپ ببینید

5656

 

منبع
۲۶ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

گلکسی A9 (2018) سامسونگ با دوربین چهارگانه و اسنپ‌دراگون 660 رسما معرفی شد

شرکت سامسونگ دقایقی پیش از گوشی هوشمند گلکسی A9 (2018) با دوربین چهارگانه (چهار دوربین اصلی) به عنوان اولین گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه جهان رونمایی کرد.0
شاید چند سال پیش که برای اولین بار شرکت‌های سازنده تلفن همراه دوباره به ساخت گوشی‌های هوشمند با دوربین دوگانه روی آوردند کسی فکرش را هم نمی‌کرد که شاهد افزایش تعداد سنسورهای دوربین بر روی گوشی‌های هوشمند باشیم و حتی روزی این تعداد به با گوشی هوشمند گلکسی A9 (2018) به چهار دوربین برسد.گلکسی A9 (2018)حالا سامسونگ این بار برخلاف رویه‌ای که در دوربین دوگانه و حتی سه‌گانه که شاهد عرضه آن توسط ال‌جی و هواوی بوده‌ایم این بار دست به‌کار شده و اولین گوشی هوشمند با دوربین 4 گانه جهان را با معرفی گوشی هوشمند گلکسی A9 (2018) رونمایی کرده است.سامسونگ در طراحی گلکسی A9 (2018) از یک فریم آلومینیومی و دو بدنه شیشه‌ای در دو طرف دستگاه استفاده کرده است. در قاب پشتی این گوشی هوشمند حسگر اثرانگشت مربعی شکل در کنار دوربین چهارگانه گوشی که به صورت عمودی چیده شده‌اند، در مرکز قاب پشتی در تلاش برای خودنمایی است و درگاه جک 3.5 میلیمتری صدا در دکنار درگاه USB-C در لبه پائینی دستگاه جای گرفته است.گوشی هوشمند گلکسی A9 (2018) در کنار دوربین چهارگانه خود از پردازنده 2.2 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون 660 ، نسخه شش یا هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در کنار درگاه کارت حافظه جانبی قابل ارتقا تا 512 گیگابایت برخوردار است.صفحه نمایش 6.3 اینچی گلکسی A9 (2018) از رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل با نسبت ابعاد 18.5:9 همااند سایر همرده‌های خود برخوردار است و از قابلیت Always-On پشتیبانی می‌کند. درز تصاویر گلکسی A9 سامسونگ از یک گوشی هوشمند با دوربین… تیزر لنوو از یک گوشی هوشمند با دوربین چهارگانه خبر دارد سامسونگ یک باتری 3800 میلی‌آمپرساعتی همانند گلکسی نوت 9 برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته که ظرفیت آن بالاتر از چیزیست که انتظار می‌رفت و با درگاه USB-C بکار رفته در گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.دوربین گلکسی A9 (2018)همانطور که زمان درز تصاویر گوشی گلکسی A9 (2018) برایتان به طور کامل شرح دادیم. هر چهار دوربین گلکسی A9 هر کدام یک ماهیت جداگانه دارند که نهایتا 19 حالت عکسبرداری را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.دوربین ابتدایی از بالا، یک دوربین واید 8 مگاپیکسل است که می‌تواند 120 درجه را پوشش دهد و تصویری عریض ثبت کند. دوربین پایینی یک دوربین زوم خواهد بود که قابلیت زوم اپتیکال دو برابر را دارا است و 10 مگاپیکسل رزولوشن عکس آن است.دوربین سومی قرار است دوربین اصلی گوشی است و 24 مگاپیکسل رزولوشن دارد. پایین‌ترین دوربین هم یک سنسور عمق است که برای تصاویر پرتره کارایی خوبی خواهد داشت.دوربین گلکسی A9 مطمئنا امکانات فراوانی را به شما ارائه خواهد داد. این همه انتخاب مطمئنا برای علاقه‌مندان به عکاسی فوق‌العاده است. اما سامسونگ باید بتواند از پس این همه دوربین بربیاید. همه چیز باید به درستی عملیاتی شود وگرنه با یک محصول نه چندان کارآمد روبرو خواهیم بود.گلکسی A9 (2018) سامسونگگوشی هوشمند گلکسی A9 (2018) که از دو سیم‌کارت نانو به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و اندروید 8.1 اوریو به صورت کارخانه‌ای بر روی آن نصب خواهد بود، در سه رنگ طیفی سیاه، صورتی و آبی که سامسونگ آنها را با نام‌هایCaviar Black, Lemonade Blue و Bubblegum Pink معرفی کرده در آبان ماه به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ هنوز در خصوص قیمت این گوشی هوشمند به طور رسمی چیزی اعلام نکرده است.منبع
۲۵ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

درمان نوعی نابینایی نادر با ژن درمانی

پژوهش دانشمندان "دانشگاه آکسفورد" در درمان یک نابینایی نادر با روش ژن درمانی نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.این مطالعه سال ۲۰۱۱ و در بیمارستان چشم آکسفورد انجام گرفت و ۱۴ بیمار نیز در آن شرکت کرده بودند و طی مطالعه به پشت چشم آنها یک ویروس که فاقد یک ژن خاص بود، تزریق شد.این درمان بر روی ۱۲ بیمار نتایج مثبتی داشت و طی این درمان تنها ۲۵ درصد از بیماران مبتلا به بیماری چشمی درمان نشدند و تنها پزشکان توانستند از نابینایی آنها جلوگیری کنند.پروفسور "رابرت مک لارن"(Robert MacLaren) چشم پزشک و پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: اکنون پس از گذشت بیش از پنج سال از آزمایش، همچنان ما شاهد بهبودی بینایی بیماران هستیم.موفقیت مطالعه دانشمندان آکسفورد منجر به توسعه یک آزمایش گسترده ژنتیک در سطح بین‌المللی شد که در آن بیش از ۱۰۰ بیمار از ۹ کشور اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی شرکت کرده بودند.

این درمان توسط شرکت Nightstar Therapeutics دانشگاه آکسفورد و شرکت Syncona توسعه داده شده است. ژن درمانی به طور کلی یک درمان جدید است که در حال حاضر در چندین آزمایش برای انواع بیماری‌ها توسعه یافته است. مفهوم ژن درمانی این است که پزشکان سطح دی.ان.ای را در بیماری‌های ارثی تغییر می‌دهند یا اصلاح می‌کنند. نتایج اولیه این آزمایش نیز نشان می‌دهد که اصلاح یک ژن می‌تواند اثرات طولانی مدت بر روی سلول‌های عصبی شبکیه برای جلوگیری از کوری داشته باشد." Choroideremia" یک بیماری در طیفی از بیماری‌های ارثی چشم است که گاهی اوقات به عنوان "ورم رنگیزه‌ای شبکیه "(Retinitis pigmentosa) نیز شناخته می‌شود.ورم رنگیزه‌ای شبکیه یک بیماری ارثی است، که باعث اختلال شدید بینایی می‌شود.

ورم رنگیزه‌ای شبکیه نام عمومی گروهی از بیماری‌های عمدتا وراثتی است که با از میان رفتن تدریجی پاسخ شبکیه، کاهیدگی شبکیه و نازک شدن رگ‌های آن و تجمع رنگیزه‏‌ها و محدود شدن میدان بینایی همراه است.در مراحل اولیه فرد در شب دچار مشکل می‌شود و با پیشرفت بیماری دید فرد در روز هم کاهش می‌یابد. علت کاهش دید زوال تدریجی گیرنده‌های نوری شبکیه است.دکتر "نیل ابنزر"(Neil Ebenezer) پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: همه پیشرفت‌های تحقیقاتی با ایستادن و حمایت افراد از یکدیگر تحقق می‌یابد. ماموریت ما در این مطالعه نیز این بود که از نابینایی افراد جلوگیری کنیم و مفتخریم که توانستیم پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.این مطالعه در مجله "Nature Medicine" منتشر شد.
منبع
۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

شگفتی‌های تمام‌ نشدنی آخرین اطلاعات کاسینی

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، در تاریخ 15 سپتامبر 2017، کاسینی پس از 13 سال گردش در مدار زحل، به آخر خط رسید و در جو این سیاره شیرجه زد و نابود شد. اما حتی در لحظات نهایی خود نیز اطلاعاتی در مورد غول گازی منظومه شمسی جمع آوری کرد.

دانشمندان ناسا در حال حاضر شروع به انتشار تجزیه و تحلیل‌های خود از آخرین داده‌های کاسینی کرده‌اند.

شش مقاله تاکنون در مجله Science منتشر شده است و پنج مقاله در مجله Geophysical Research Letters ارائه شده است.

سفر طولانی کاسینی

کاسینی(Cassini) توسط ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ایتالیا در اکتبر 1997 پرتاب شد و در سال 2004 به زحل رسید. یک سال بعد هم موفق به پرتاب و فرود یک کاوشگر به نام هویجنز(Huygens) در قمر زحل موسوم به تایتان شد.

کاسینی در طول بیش از یک دهه اکتشاف، برخی از چندین قمر زحل را مطالعه کرد و محیط‌های قابل سکونت قابل کشف، از جمله آب مایع در زیر سطح قمر انسلادوس را که می‌تواند به طور بالقوه از حیات پشتیبانی کند، کشف کرد.

با کم شدن سوخت کاسینی و به منظور جلوگیری از برخورد این فضاپیما با فضاپیماهای دیگر در آینده در صورت رها شدن، ناسا تصمیم گرفت آن را در جو زحل منفجر کند.

پایان باشکوه کاسینی

یکی از شگفتی‌های جدید که اخیرا منتشر شده و برآمده از تجزیه و تحلیل آخرین اطلاعات ارسالی کاسینی است، بارش گرد و غبارهایی به اندازه نانومتر روی جو زحل است.

دانشمندان تخمین زده‌اند که هر ثانیه بین 4800 کیلوگرم تا 45 تن ذرات و گازها از حلقه‌های درونی به جو فوقانی زحل می‌ریزند.

در حالی که بیشتر این ذرات به طور مستقیم به اتمسفر می‌ریزند، برخی از آنها باردار(بار الکتریکی) می‌شوند و در خطوط میدان مغناطیسی سیاره در یک پدیده به نام "حلقه باران" قرار می‌گیرند. این ذرات از آب و مقادیر کمی از مواد دیگر مانند سیلیکات و مولکول‌های آلی پیچیده تشکیل شده است.

یکی دیگر از کشف‌های بزرگ، میدان مغناطیسی گیج کننده زحل است. کاسینی دانشمندان را با اندازه‌گیری جدیدی از میدان مغناطیسی سیاره مواجه کرده است و تایید می‌کند که بر خلاف زمین، میدان مغناطیسی زحل کاملا با چرخش آن هماهنگ شده است.

ناسا می‌گوید دانشمندان همچنان به تجزیه و تحلیل اطلاعات باقی مانده و ارسالی از فضاپیمای کاسینی طی چندین سال آینده ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

منبع
۲۲ مهر ۹۷ ، ۲۳:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

بازگشت "ملکه الیزابت اول" به زندگی!

 یک هنرمند موفق شده سر ملکه "الیزابت" اول را بازسازی کند.این اثر جدید موسوم به "نقاب جوانی"، ابداع یک هنرمند انگلیسی به نام "مت کالینشاو"(Mat Collinshaw) است. کالینشاو، سر الیزابت، ملکه خاندان تئودور را طوری ساخته است که می‌تواند با چشمانش، افراد حاضر در اتاق را دنبال کند، پلک بزند و دهان خود را باز و بسته کند.ماسک جوانی، اکنون در خانه ملکه الیزابت در گرینویچ قرار دارد و مسئولیت نگهداری آن به عهده "موزه سلطنتی گرینویچ" است. این ماسک، روی دیواری از جنس آینه نصب شده و درست مقابل "پرتره آرمادا"(Armada Portrait) – مشهورترین تصویر نقاشی شده از ملکه الیزابت اول- قرار گرفته است.کالینشاو گفت: قرار گرفتن سر روی آینه، به آن ظاهری شناور داده است. دیدن این ماسک که از مواد متعلق به قرن 21 ساخته شده، در اتاق ملکه خوشحالم می‌کند.

کالینشاو پس از دیدن چهره ملکه در پرتره آرماندا، تصمیم گرفت این سر مصنوعی الکترونیکی را بسازد. وی در ساخت این ماسک، از تصورات تاریخی، اسکن‌های دیجیتالی و قالب مجسمه ملکه الیزابت استفاده کرده است تا یک چهره شبه واقعی ارائه دهد. کالینشاو، جزئی‌ترین موارد حتی چشمان قهوه‌ای رنگ و دندان‌ها را نیز مورد بررسی قرار داده است.تنها در صورتی که کاربران از پهلو به این سر نگاه کنند، می‌توانند تجهیزات الکترونیکی و سیم های به کار رفته در آن را ببینند.در وب‌سایت "موزه سلطنتی گرینویچ" آمده است: این چهره، مانند پرتره، کامل نیست اما در عوض، بسیار فریبنده است.رویکرد روش‌شناسانه و پژوهش‌های متمرکز کالینشاو، یک اثر هنری تاریخی را در بافتی مدرن نشان می‌دهند. این اثر، هم یک تصویر واقعی و هم یک تصویر تخیلی از ملکه الیزابت ارائه می‌دهد.
منبع
۲۲ مهر ۹۷ ، ۰۲:۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz

رندرهای موتو جی 7 موتورولا طراحی به‌روز شده این گوشی را نشان می‌دهد

انتظار نمی‌رود که تا چند ماه آینده نسخه بعدی سری گوشی‌های موفق و میان‌رده موتو جی شرکت لنوو به صورت رسمی معرفی شود اما طی چند روز گذشته تصاویری از این گوشی منتشر شده که شاید مواردی از این گوشی را لو داده باشد. با فارنت همراه باشید…0
ابتدا تعدادی از ویژگی‌های گوشی موتو جی 7 لو رفت سپس متوجه شدیم که خانواده این گوشی شامل چهار مدل مختلف خواهد بود و اکنون تمامی جنبه‌های مختلف یک مدل پایه از موتو جی 7 را می‌توانیم مشاهده کنیم.از نظر فنی ما با تصاویر واقعی از این گوشی روبه‌رو نیستیم اما تصاویر طراحی‌های رایانه‌ای تولیدکننده ساخته شده توسط استیو همرستوفر که به OnLeaks@ هم معروف است می‌توانند به ما در داشتن درک درستی از این گوشی کمک بسزایی نمایند.با اطمینان می‌توان گفت که دلیلی برای شک کردن به این تصاویر انتشاریافته وجود ندارد. تصاویری که یک دستگاه متعارف را با بریدگی قطره مانند در بالای صفحه که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است تا در کاهش حاشیه‌های روی گوشی کمک کند نمایش می‌دهد.حاشیه‌های گوشی کمی بیشتر از انتظار خودنمایی می‌کنند و بخش پایینی گوشی به راحتی می‌تواند میزبان لوگوی موتورولا باشد. البته دوربین دوگانه بخش پشتی گوشی تا حدودی عجیب و غریب تعریف می‌شود چون ظاهر آن در نوع خود متفاوت است.با این وجود باید به خاطر داشته باشید که در اینجا با یک گوشی اقتصادی روبه‌رو هستیم پس طبیعتا نباید انتظار یک طراحی بی عیب و نقص را داشته باشیم. حسگر اثر انگشت قرار گرفته در زیر ترکیب دوگانه دوربین با لوگوی انحصاری شبیه به بال خفاش جلوه زیبایی به گوشی داده و شایان ذکر است که هنوز هم جک هدفون در طراحی باقی مانده است.در زمینه ابعاد کلی گوشی هم به نظر نمی‌رسد که حالت بریدگی قطره مانند بتواند دردی از موتو جی 7 دوا کند چون در بهترین حالت هم نسبت به موتو جی 5.7 باید انتظار چند میلی‌متر بیشتر در بلندی و پهنا از این گوشی 6 اینچی را داشته باشیم. البته طرف خوشحال‌کننده ماجرا را هم از یاد نبریم که ضخامت گوشی با وجود بیرون آمدن دوربین گوشی هم نسبت به قبل کاهش یافته است.ظاهرا شاهد هیچ پیشرفتی در زمینه سخت‌افزار نخواهیم بود بنابراین در حالتی راضی‌کننده می‌توانیم انتظار یک صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی پلاس، یک پردازنده هشت هسته‌ای، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپری، اندروید 9 پای، ترکیب 16+5 مگاپیکسلی دوربین اصلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی داشته باشیم. البته هیچ‌کدام از این خصوصیات را نباید به عنوان واقعیت قطعی در نظر گرفت.منبع
۲۱ مهر ۹۷ ، ۰۲:۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
auktwz auktwz